Zespół Szkół Alternatywnych

Losowy numerek dnia

Szczęśliwy numerek:

19

MEN

List Minister

Edukacji Narodowej

Allianz

Ogólne warunki

ubezpieczenia uczniów

Oferta dla szkoły

ubezpieczenia uczniów

Dni wolne

Dni wolne od zajęć
Gimnazjum
(2017/2018)

1. 1 listopada;
2. 23 grud. - 1 stycz.;
3. 13 - 28 stycznia;
4. 29 mar. - 3 kwie.;
5. 18 - 20 kwietnia.;
6. 30 kwietnia;
7. 2 maja;
8. 4 maja;
9. 7-8 maja;
10. 31 maja;
11. 1 czerwca;

Liceum
(2017/2018)

1. 1 listopada;
2. 23 grud. - 1 stycz.;
3. 13 - 28 stycznia;
4. 29 mar. - 3 kwie.;
5. 30 kwietnia;
6. 2 maja;
7. 4 maja;
8. 7-8 maja;
9. 31 maja;
10. 1 czerwca;

Materiały pomocnicze

Materiały i przybory pomocnicze

na egzaminach w 2017 roku

Sprawozdania 2017

Sprawozdania z



egzaminów 2017

Dostosowanie LO

Dostosowanie warunków i form

przeprowadzania egzaminu
maturalnego
w 2017 roku

Dostosowanie gimn.

Dostosowanie warunków i form

przeprowadzania egzaminu
gimnazjalnego
w 2017 roku

Egzamin gimnazjalny

Zdawalność matury

Wybierz studia

Instrukcja maturalna 2017

Instrukcja



maturalna 2017

Egzamin gimnazjalny

Zasady egzaminu

gimnazjalnego 2017

Matura 2017

Informacje o zasadach



matur w 2017 roku

Porady maturalne

Poradniki



maturalne

Podręczniki

Listy podręczników



obowiązujących w ZSA

Pajacyk

EFS


Szkoła przystąpiła do projektu Pracownie komputerowe dla szkół, edycja 2007.
Komputery współfinansowane są z EFS.

Ostatnie artykuły

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Historia szkoły

W 1994 zarejestrowano prywatną szkołę pod nazwą: Integrujące Liceum Ogólnokształcące i Integrująca Szkoła Podstawowa, których właścicielem i dyrektorem była Renata Zygmunt. Do utworzenia w/w szkoły zaproszeni zostali nauczyciele szkół kłodzkich (jako przyszli współwłaściciele).
Koncepcja szkoły było zatrudnienie nauczycieli, którzy są jednocześnie współwłaścicielami szkoły. W początkach szkoły ta koncepcja była częściowo realizowana, gdyż nie wszyscy nauczyciele zgodzili się pracować na rzecz szkoły bez wynagrodzenia.
Aby uruchomić szkołę, Zbigniew Czyszczoń wraz ze studentami Uniwersytetu Poznańskiego opracował ankiety, które następnie zostały rozprowadzone po szkołach znajdujących się na terenie Kłodzka, ale także leżących w okolicach miasta. Ankieta miała na celu wysondować stosunek i oczekiwania uczniów wobec szkoły niepublicznej. Była również środkiem na wyłonienie najlepszych uczniów z poszczególnych szkół ostatnich klas, czyli ówcześnie ósmych. Na podstawie tej bowiem zaproszono laureatów olimpiad do pierwszej klasy nowotworzonego LO, dając im czteroletnie stypendium pokrywające w 100 % ich pobyt. Tak powstała 16-osobowa klasa sponsorowana przez 4 lata.
W celu utrzymania szkoły niektórzy nauczyciele pracowali przez pierwszy rok szkolny za darmo, inni natomiast zrezygnowali z przyszłego członkostwa jako współwłaściciel pracując na podstawie umów.

Dzieje i rozwój szkoły w latach 1994-2004

W pierwszym roku istnienia szkoła mieściła się na pierwszym piętrze wyremontowanym i wymalowanym przez nauczycieli - przyszłych wspólników. Parter szkoły zajmowała stołówka z jadalnią, zapleczem kuchennym i biurami. W drugim roku istnienia szkoły, właściciel szkoły, za zgodą przyszłych współwłaścicieli wydzierżawiła od PKP drugie piętro, gdzie w wyremontowanych także przez nauczycieli pomieszczeniach odbywały się zajęcia lekcyjne. Konieczność dzierżawy II piętra wymusiła systematycznie zwiększająca się liczba młodzieży uczęszczającej do szkoły, powodem tego była zwłaszcza bardzo dobra opinia, którą wypracowała dla szkoły klasa "olimpijczyków".
Z braku własnej sali gimnastycznej, szkoła wynajmowała salę, w pierwszym roku istnienia szkoły od LO. im. Bolesława Chrobrego, a w następnych latach w prywatnym LO na ulicy Połabskiej (obecnie im. Michała Klahra).
Z wpłat czesnego i 50% ówczesnej dotacji wyposażono klasy w sprzęt i pomoce niezbędne do nauki tj. ławki, krzesła, tablice. Część mebli była darowizną od nauczycieli.
Rok 1995/96 był przełomowym dla szkoły jeżeli chodzi o jej strukturę, koncepcja spółki cywilnej (konstruowana miesiącami) upadła, gdy okazało się ze nie może ona objąć nikogo poza jedynym właścicielem. Wtedy to powstała koncepcja zakładająca powołanie spółki z o.o. W lutym 1996 roku została podpisana umowa spółki.
Od samego początku istnienia szkoły szczególny nacisk kładziono na naukę języków obcych, zwłaszcza języka angielskiego. W tym celu korzystając z międzynarodowej pomocy, zatrudniano do roku 2004 czterech nauczycieli wolontariuszy z USA.

Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Wygenerowano w sekund: 0.46
1,538,427 unikalne wizyty