Zespół Szkół Alternatywnych

Losowy numerek dnia

Szczęśliwy numerek:

21

Politechnika

Zajęcia na

Politechnice

MEN

List Minister

Edukacji Narodowej

Allianz

Ogólne warunki

ubezpieczenia uczniów

Oferta dla szkoły

ubezpieczenia uczniów

Dni wolne

Dni wolne od zajęć
Gimnazjum
(2018/2019)

1. 1-2 listopada;
2. 24 grud. - 1 stycz.;
3. 28 stycz. - 10 lut.;
4. 18 - 23 kwietnia;
5. 2 maja;
6. 6-10 maja;
7. 19-20 czerwca;

Liceum
(2018/2019)

1. 1-2 listopada;
2. 24 grud. - 1 stycz.;
3. 28 stycz. - 10 lut.;
4. 18 - 23 kwietnia;
5. 2 maja;
6. 6-10 maja;
7. 19-20 czerwca;

Materiały pomocnicze

Materiały i przybory pomocnicze

na egzaminach w 2018 roku

Dostosowanie LO

Dostosowanie warunków i form

przeprowadzania egzaminu
maturalnego
w 2018 roku

Dostosowanie gimn.

Dostosowanie warunków i form

przeprowadzania egzaminu
gimnazjalnego
w 2018 roku

Instrukcja maturalna 2018

Instrukcja



maturalna 2018

Egzamin gimnazjalny

Zasady egzaminu

gimnazjalnego 2018 r.

Egzamin maturalny

Zasady egzaminu



maturalnego w 2018 r.

Porady maturalne

Poradniki



maturalne

Egzamin gimnazjalny

Zdawalność matury

Wybierz studia

Podręczniki

Listy podręczników



obowiązujących w ZSA

Sprawozdania 2017

Sprawozdania z



egzaminów 2017

Pajacyk

EFS


Szkoła przystąpiła do projektu Pracownie komputerowe dla szkół, edycja 2007.
Komputery współfinansowane są z EFS.

Ostatnie artykuły

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

XLI Olimpiada Języka Francuskiego

Obrazy newsów: maelle.jpg

 

Maelle Jourdan z klasy 2B zakwalifikowała się do etapu centralnego XLI Olimpiady Języka Francuskiego. Finał odbędzie się w Gdańsku 15-17 marca 2018. Gratulujemy i życzymy powodzenia!

XII Powiatowy Konkurs Kultury Języka Polskiego

 

Laureatami XII Powiatowego Konkursu Kultury Języka Polskiego zostali: 1. miejsce - Karol Mikołajczyk ze Szkoły Podstawowej w Wilkanowie (opiekun p. Magdalena Petlak); 2. miejsce - Aleksandra Morawska ze Szkoły podstawowej nr 1 w Kłodzku (opiekun p. Jolanta Gielarowska); 3. miejsce - Katarzyna Mikosa ze szkoły Podstawowej nr 7 w Kłodzku (opiekun p.Wioleta Mroczkowska).

Cudowny chłopak

 

Obrazy artykułów: film22.jpg

 

Przedstawiam Wam Auggiego Pullmana. Zwykłego chłopca, który niczym nie różni się od swoich rówieśników. Dobrze się uczy, uwielbia Gwiezdne Wojny, ma świetne poczucie humoru (co zawdzięcza zapewne tacie), a jego największym marzeniem jest polecieć w kosmos. Chłopak ma cudowną rodzinę, która bardzo go kocha.
Wszystko wydaje się idealne, jednak Auggie od zawsze boryka się z pewnym problemem. Urodził się ze zdeformowaną twarzą. Przeszedł wiele operacji (nie tylko plastycznych, ale też takich, które pozwoliły mu oddychać, słyszeć czy widzieć). Mama (w tej roli wspaniała jak zawsze Julia Roberts) postanowiła, że powinien wreszcie otworzyć się na świat i posyła go do szkoły…
Jak można się domyślić, Auggie staje się pośmiewiskiem. Uczniowie dokuczają mu, upokarzają go i wyśmiewają się z jego zniekształconej twarzy. Na szczęście znajdują się i tacy, którzy po bliższym poznaniu głównego bohatera, zaczynają go lubić i rodzi się między nimi prawdziwa przyjaźń.
Film Cudowny chłopak w reżyserii Stephena Chbosky’ego porusza problem braku akceptacji. Ale na szczęście nie tylko. Mówi też o miłości i jej sile, która pozwala przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu. Reżyser przekazuje nam, że powinniśmy akceptować siebie, bez względu na to jak wyglądamy i co na nasz temat sądzą inni. To opowieść o tym, że warto zawsze być sobą.
Szczerze polecam historię Auggiego każdemu, kto chce obejrzeć piękną opowieść o marzeniach, determinacji, wale i niezwykłej sile miłości. Wybierzcie się na Cudownego chłopaka do kina, bo naprawdę warto.

Natalia Gałusza, IIIg

Nowy plan lekcji

Obrazy newsów: plan.jpg 

 

UWAGA!

Nowy plan lekcji opublikowany został w bocznym panelu.

Sprawdź go, zanim spakujesz się do szkoły.

Licealiści z Kłodzka w laboratoriach PWr

Uczniowie z Alternatywnego Liceum Ogólnokształcącego w Kłodzku eksperymentowali w środę w laboratoriach chemicznym i fizycznym na Politechnice Wrocławskiej. Zajęcia odbyły się w ramach stałej współpracy uczelni ze szkołami średnimi z Dolnego Śląska


Obrazy newsów: plan.jpgTematem środowych zajęć były elementy chemicznej analizy jakościowej. Eksperymenty w laboratorium przeprowadzało kilkunastu uczniów, którzy przygotowują się do zdawania rozszerzonej matury z chemii. Ubrani w odzież ochronną i okulary otrzymali oni dokładną instrukcję realizacji badań, a po ich wykonaniu przeprowadzali obserwacje i na ich podstawie opisywali wnioski.

 

– Prowadząc tego typu zajęcia staramy się rozbudzić w młodych ludziach pasję do nauk przyrodniczych. Kluczowa jest także samodzielna praca, a trzeba też przyznać, że zagadnienia wykraczają nieco ponad poziom szkoły średniej. Korzyść z takiej pracy jest jednak obustronna, bo my poznajemy podstawę programową i dzięki temu oczekiwania uczestników – mówi dr inż. Iwona Rutkowska z Wydziału Chemicznego PWr.

 

Wśród uczniów, którzy w środę eksperymentowali na Politechnice Wrocławskiej znalazł się także Marek Adaszyński, zwycięzca I etapu 64. Okręgowej Olimpiady Chemicznej oraz uczestnik drugiego etapu konkursu, który w ubiegły weekend odbył się na naszej uczelni. Dwudniowa rywalizacja składała się z części teoretycznej, w której do rozwiązania było pięć zadań i laboratoryjnej obejmującej analizę jakościową, na którą przeprowadzenie uczestnicy mieli ok. 300 minut.

 

– Część teoretyczna była zdecydowanie trudniejsza. Sporo kłopotu sprawiły mi zwłaszcza zadania z chemii nieorganicznej i fizycznej, dość proste okazały się natomiast zagadnienia dotyczące syntezy organicznej – mówił laureat, który w marcu ma szanse wystąpić w organizowanym w Warszawie ogólnopolskim finale.

 

Dla tegorocznego maturzysty chemia to nie tylko ulubiony przedmiot w szkole, lecz także wielka pasja, ale wszystko zaczęło się od geologii. – Wcześniej zbierałem minerały i przy okazji zacząłem się zastanawiać, z czego są zbudowane i tak zacząłem odkrywać chemię. Teraz najbardziej interesuje mnie synteza organiczna, która moim zdaniem jest jedną, obok biochemii, z najbardziej rozwojowych dziedzin badawczych – tłumaczy Marek Adaszyński.

 

Obrazy newsów: plan.jpgOczywiście w przyszłości planuje on studia chemiczne, ale jeszcze nie zdecydował, na której uczelni. – Na wybór miejsca i kierunku studiów duży wpływ będzie miał wynik, który uda mi się osiągnąć w tegorocznej olimpiadzie. Jeśli zajmę wysokie miejsce otworzą się dla mnie szersze perspektywy, ale zastanawiam się m.in. nad Politechniką Wrocławską – dodał uczeń.

 

Marek Adaszyński startował także m.in. w organizowanym przez Politechnikę Wrocławską konkursie „Mam talent do nauki”, w którym uczestnicy przygotowywali własny projekt badawczy lub techniczny z wybranej dziedziny nauki: matematyki, fizyki, chemii, informatyki lub szeroko rozumianej techniki.

Zajęcia, w który biorą udział uczniowie, realizowane są w ramach projektu współpracy Politechniki Wrocławskiej ze szkołami średnimi. W jego ramach pracownicy uczelni realizują kursy wspomagające nauczanie przedmiotów ścisłych w szkołach z terenu Dolnego Śląska. Zajęcia odbywają się cyklicznie w okresie roku szkolnego.

 

– Dla naszych uczniów to wyjątkowa okazja, by poznaną na lekcjach teorię przełożyć na praktykę. Przyjeżdżamy na Politechnikę regularnie, a w laboratorium wszyscy mają swoje szafki, przygotowane odczynniki. Nasi podopieczni czują się tutaj jak studenci – podkreśla Grażyna Rosołowska-Smaka, nauczycielka chemii z Alternatywnego Liceum Ogólnokształcącego w Kłodzku.

 

Zainteresowanie projektem w szkołach z Wrocławia i regionu jest ogromne. W jego pierwszej edycji, która odbyła się w roku szkolnym 2013/2014, uczestniczyło osiem szkół, obecnie Politechnikę Wrocławską odwiedzają uczniowie z 29 placówek. 

 

– Różnorodność zajęć pozwala nam przygotowywać młodzież nie tylko do egzaminu maturalnego, lecz także dalszej nauki. Mamy nadzieję, że na miejsce do studiowania wybiorą Politechnikę Wrocławską. Projekt będziemy oczywiście chcieli kontynuować w kolejnych latach. O tym, jaki będzie jego zakres zadecydują oczywiście finanse – tłumaczy prof. Jadwiga Sołoducho, koordynatorka programu współpracy PWr ze szkołami.

  

mic (artykuł ze strony Politechniki Wrocławskiej, fot. Krzysztof Mazur)

http://pwr.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/licealisci-z-klodzka-w-laboratoriach-pwr-10756.html

 

>>Więcej zdjęć...<<

Koncert wigilijny

Sala gimnastyczna

Prosimy uczniów o zabieranie na salę gimnastyczną obuwia sportowego o białej podeszwie.

Dziękujemy!

Gratulacje

Obrazy newsów: tomscie.jpg

 

W konkursie "Giner de los Rios" na opowiadanie 3 miejsce w kategorii licea i gimnazja zajął uczeń naszego liceum Tomasz Ściepuro. Odebranie nagrod odbyło się w Ambasadzie Hiszpanii w Warszawie. Serdecznie gratulujemy.

Wigilie klasowe

W piątek (21.12) od godz. 9.00 do godz. 12.30 - Wigilie klasowe z wychowawcami.

 

Obrazy newsów: wigilia-klasowa.jpg

Sukcesy chemiczne w Alternatywnej !

Obrazy newsów: adasczech.jpg

 

Pasmo sukcesów pasjonatów chemii – Marka Adaszyńskiego i Michała Czecha nadal trwa. Po zwycięstwie w VII Drużynowym Konkursie Chemicznym Politechniki Wrocławskiej (26.9.2017) nadeszły kolejne sukcesy! 13 grudnia Komitet Główny Olimpiady Chemicznej ogłosił listę 350 zawodników zakwalifikowanych do II etapu. Wśród zakwalifikowanych uczniów z całej Polski są Marek Adaszyński i Michał Czech. Koniecznie muszę podkreślić, że na pierwszym miejscu tej listy jest Marek z wynikiem 100pkt na 100! (tylko dwóch uczniów osiągnęło maksymalną liczbę punktów).
II etap odbędzie się 26-27 stycznia 2018 we Wrocławiu i składa się z części teoretycznej (na Uniwersytecie Wrocławskim) i doświadczalnej (na Politechnice Wrocławskiej). Okręg Wrocławski reprezentuje 38 uczniów, głównie ze szkół wrocławskich. Z powiatu kłodzkiego jesteśmy tylko MY!
Gratulacje!
Trzymam kciuki
Grażyna Rosołowska-Smaka – nauczycielka chemii

Dyplomy

Obrazy newsów: leoncz.jpg

Obrazy newsów: alekhy.jpg

Obrazy newsów: kornha.jpg

Wygenerowano w sekund: 0.16
1,869,246 unikalne wizyty