Zespół Szkół Alternatywnych

Facebook

Telefon

Dyrektor szkoły

Pedagog

Numer konta

Numer konta
60 1020 5112 0000 7002 0054 7224

Wymagania

Wymagania



maturalne 2021

Dni wolne

Dni wolne od zajęć:
14 X
1 XI
11-12 XI
23 XII - 31 XII
6 I
31 I - 13 II
14-18 IV
1-3 V
4-6 V
9-10 V
16-17 VI
23 VI

Projekt Łazik


Projekt Łazik Księżycowy
SZKOŁA w działaniu

Podręczniki

Listy podręczników



obowiązujących w ZSA

Procedury bezp.

Procedury

bezpieczeństwa.

Politechnika

Zajęcia na

Politechnice

MEN-BS

MEN
Bezpieczna



Szkoła

MEN

List Dolnośląskiego



Kuratora Oświaty

Projekt UE

PROJEKT



'Międzypowiatowa
droga po sukces'

Allianz

Ogólne warunki

ubezpieczenia uczniów

Oferta dla szkoły

ubezpieczenia uczniów

Szkoła w działaniu

Materiały pomocnicze

Materiały i przybory pomocnicze

na egzaminach w 2021 roku

Dostosowanie LO

Dostosowanie warunków i form

przeprowadzania egzaminu
maturalnego
w 2021 roku

Instrukcja maturalna

Instrukcja



maturalna 2021

Egzamin maturalny

Zasady egzaminu



maturalnego w 2021 r.

Porady maturalne

Poradniki



maturalne

Zdawalność matury

Wybierz studia

Pajacyk

Ostatnie artykuły

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Perspektywy 2021

Zastępstwa

Zastępstwa

ZASTĘPSTWA ŚRODA 27.10.2021

NIEOBECNA U. LIWOSZ


4L - 3AB - J. NIEM. - OPIEKA - K. TAKURIDIS

5L - 3AB - J. NIEM. - OPIEKA - T. CUGOWSKA

Uroczystości kresowe

Obrazy newsów: kresy05.jpg

 

W sobotę, 23 października, już po raz kolejny w Parku Kresowian w Kłodzku Kresownianie, Włodarze Gminy Kłodzko oraz nauczyciele i uczniowie z Zespołu Szkół Alternatywnych złożyli kwiaty i znicze pod pomnikiem ofiar pomordowanych na kresach w latach 1939-1947 przez nacjonalistów ukraińskich z OUP-UPA. Sprawa kresowa jest nam szczególnie bliska, niemal każdy z nas ma w rodzinie kogoś z przedwojennych kresów Polski. Dlatego szczególnie istotne jest, by pamiętać o tych strasznych wydarzeniach, walczyć by ofiary doczekały się godnego pochówku, ale przede wszystkim, by to bestialstwo nigdy więcej już się nie powtórzyło. Raz jeszcze składamy hołd pomordowanym.

Spektakl Antygona

Obrazy newsów: antygona1.jpg"Antygona" to klasyczna tragedia antyczna autorstwa Sofoklesa, która jest dobrze znana widzom na całym świecie. Uczniowie klas pierwszych mieli przyjemność obejrzeć interpretację tego dramatu, który został wystawiony na deskach Kłodzkiego Ośrodka Kultury 18 października br. Twórcy spektaklu w wyrazisty i niepowtarzalny sposób oddali konflikt między dwiema głównymi postaciami reprezentującymi równorzędne racje, tj. sacrum i profanum. 

Można powiedzieć, że jest to tylko kolejna odsłona cenionej sztuki, jednakże już od pierwszych minut spektaklu można było zauważyć nietypowe rozwiązania, jakie zastosowano, aby w niekonwencjonalny sposób zainteresować widza. Atmosfera grozy, napięcia i lekki niepokój – to właśnie poczuliśmy, kiedy na scenie pojawiło się dwoje aktorów odzianych w zbroje, tarcze i włócznie. Bohaterowie, Eteokes i Polinejkes w gęstej zasłonie dymnej oraz przy blasku iluminacji świetlnych toczyli zacięty bój, w którym obaj polegli. Specjalne efekty świetlne miały sprawiać wrażenie kolejno toczących się scen między postaciami. Warto zaznaczyć, że krwawe sceny, zgodnie z założeniami teatru antycznego, nie mogły być w nim wystawiane. Dlatego rozwiązanie z użyciem lamp stanowiło wartość dodatnią spektaklu. Pomimo tego, że w tragedii Sofoklesa nie występuje scena bratobójczej walki, uważam, że zabieg ten był przemyślany i dobrze wprowadził obserwatorów w fabułę. W kolejnych scenach można było zauważyć  interesujące rozwiązanie z udziałem niezwykle ważnego dla oddania prawdziwej formy teatru dramatycznego chóru. Każdy aktor wcielił się w rolę członka chóru i razem podniesionymi, pełnymi emocji głosami wygłaszali prorocze słowa.

Podsumowując grę aktorską występujących bohaterów warto zaznaczyć, że z detaliczną dokładnością oddali oni nastrój całego spektaklu. Szczególnie zachwycające było odtworzenie postaci króla Kreona. Ekspresja wypowiedzi, wyraziste ruchy, a także wyszukana mimika sprawiły, że  został ukazany wyjątkowo plastycznie. Godna uwagi jest również interakcja między tytułową bohaterką a Ismeną. Moc charakteru Antygony kontrastowała z uczciwością i delikatnością jej młodszej siostry, co sprawiło, że widz odczuwał swoiste porozumienie z aktorami. Warto również spojrzeć przychylnym okiem na Terezjasza i Strażnika – odegranie ich ról przez aktorów zyskało uznanie widzów, gdyż świetnie oddali cały wachlarz emocji. Uważam, że rola Hajmona została odegrana w zbyt bierny sposób, tym samym postać ta mogła zostać odebrana jako "bezbarwna" na tle innych.

Jedną z głównych cech tragedii antycznej jest to, że trwa ona jeden dzień, co oddano w przedstawieniu. Doskonałym uzupełnieniem całości była muzyka, która budowała nastrój podniosłości i wszechobecnej grozy. Niestety, w sposób krytyczny należy odnieść się do zaburzenia koncepcji trzech aktorów występujących na scenie, a także zaskakujące owinięcie Antygony w poły białego materiału, co prawdopodobnie miało symbolizować przygotowanie jej na śmierć, jednakże zaburzyło całą koncepcję dramatu Sofoklesa.

Konkludując, w spektaklu zostało zachowanych wiele cech charakterystycznych dla tragedii antycznej, w tym jedność czasu, miejsca i akcji. Gra aktorska skomponowała się z wyobrażeniem o postaciach, a jej ekspresyjność niejednokrotnie zadziwiła widza. "Antygona" zaprezentowana na deskach teatru Kłodzkiego Ośrodka Kultury fascynuje i niejednokrotnie konsternuje, pozostawiając widza w lekkim niedosycie kolejnych wrażeń kulturalnych.

 

Anna Pinkas, kl. I a

Szkolny Konkurs Języka Angielskiego

Obrazy newsów: konkurs-mediacja.png

Oto wyniki szkolnego Konkursu Języka Angielskiego:

 

1.miejsce - Marta Zimoch z kl. 3Bg,

2. miejsce - Konstancja Lechocińska z kl. 3Ag,

3. miejsce - Maciej Kowalski z kl. 3A.

 

Gratulujemy!

 

Konkurs Wiedzy o Sporcie dla szkół! Zostań mistrzem wiedzy o sporcie!

Szanowni Państwo,

 

Fundacja Druga Droga Mistrza zaprasza wszystkie szkoły do wzięcia udziału w Wielkim Teście Wiedzy o Sporcie!

Projekt jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

 

Test jest przeznaczony dla dzieci i młodzieży do 18 roku życia.

 

Co to za konkurs?

I Narodowy Konkurs Wiedzy o Sporcie to test wiedzy o największych sukcesach w historii polskiego sportu, ale także o różnych aspektach z polskim sportem związanych. Zawiera łącznie 600 pytań, przygotowanych we współpracy z Katedrą Nauk Humanistycznych i Społecznych Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie. 

 

Co trzeba zrobić:

Etap I - od 22 października do 22 listopada - wejdź na stronę www.drugadrogamistrza.pl w link: https://drugadrogamistrza.pl/i-narodowy-test-wiedzy-o-sporcie

Wypełnij formularz i rozpocznij test. Przed Tobą 30 pytań (młodzież w wieku 7-12) oraz 50 pytań (młodzież w wieku 13-17 lat).

 

Ten etap wyłoni 30 finalistów w każdej z grup wiekowych, którzy spotkają się w 3 grunia 2021 r w hali „Spartakus" w Gr ó jcu podczas II etapu. Ranking będzie można śledzić na bieżąco na stronie Fundacji Druga Droga Mistrza.

 

W II etapie każdy z finalistów będzie musiał odpowiedzieć na 30 (grupa młodsza) i 50 (grupa starsza) pytań, a na zwycięzców czekają nie tylko atrakcyjne nagrody, ale także spotkanie z wybitnymi sportowcami, więc nie zabraknie również czasu na rozmowy i sportowe opowieści.

Partnerami testu są: TVP Sport, Akademia Wychowania Fizycznego im. J ó zefa Piłsudskiego w Warszawie oraz Grójecki Ośrodek Sportu „Mazowsze"

Turniej szachowy

6 października w Alternatywnym LO odbyły się I Rozgrywki Szachowe. I miejsce zajął Dominik Suszczyński z kl. 1B, II - Jakub Szczerba, III - Michał Dudek z kl. 3B. Gratulujemy!

 

 

>>Więcej zdjęć...<<

Program stypedialny

Obrazy newsów: idaszebla50.jpg

Ida Szebla z kl. 3A została stypendystką Programu Stypendialnego Fundacji Santander za osiągnięcia artystyczne w roku szkolnym 2020/2021. Znalazła się w gronie 30 laureatów wybranych spośród 683 kandydatów z całej Polski.

https://fundacja.santander.pl/2021/09/23/4-edycja-programu-stypendialnego-zostala-rozstrzygnieta/?fbclid=IwAR3TDj1Z0UVUlaf79Fwo51i74iOc9hPMNTTVqp7xBtsVb2StCsEWheTP06Y

Wyniki wyborów do SU

Obrazy newsów: wybory2013.jpg
    Uprawnionych do głosowania: 154
    Głosujących: 121
    Frekwencja: 78,57%
    Liczba wydanych kart do głosowania: 121
    Liczba wyjętych kart z urny: 121
    Liczba głosów ważnych: 121 (100%)
    Liczba głosów nieważnych: 0 (0%)
    Liczba oddanych głosów na poszczególnych kandydatów:

Nazwisko i imię

Liczba otrzymanych głosów

Procent otrzymanych głosów

Bukowski Aleksander

7

5,78%

Bulaczek Jonasz

13

10,75%

Czarnecka Martyna

15

12,39%

Gozdek Jakub

19

15,71%

Grzebyk Patryk

0

0,00%

Kret Faustyna

19

15,71%

Luniak Emil

12

9,91%

Michoń Agata

7

5,78%

Olszewska Olga

14

11,57%

Opaliński Wojciech

5

4,13%

Rataj Szymon

2

1,66%

Thiel Anna

7

5,78%

Zaykowski Bartosz

1

0,83%

 

    W wyniku wyborów ukształtował się samorząd szkolny w następującym składzie:
  1. Bulaczek Jonasz
  2. Czarnecka Martyna
  3. Gozdek Jakub
  4. Kret Faustyna
  5. Olszewska Olga

Wołyń - Pamięć Pokoleń

II Ogólnopolski Konkurs na prezentację multimedialną "Chrzest Polski"

Wygenerowano w sekund: 0.02
3,901,317 unikalne wizyty