Zespół Szkół Alternatywnych

Losowy numerek dnia

Szczęśliwy numerek:

13

Facebook

Podręczniki

Listy podręczników



obowiązujących w ZSA

Procedury bezpieczeństwa

Procedury

bezpieczeństwa.

Politechnika

Zajęcia na

Politechnice

MEN-BS

MEN
Bezpieczna



Szkoła

MEN

List Dolnośląskiego



Kuratora Oświaty

Projekt UE

PROJEKT



'Międzypowiatowa
droga po sukces'

Allianz

Ogólne warunki

ubezpieczenia uczniów

Oferta dla szkoły

ubezpieczenia uczniów

Dni wolne

Dni wolne od zajęć:

1. 1 listopada;
2. 11 listopada;
3. 23 grud.-1 stycz.;
4. 2-3 stycznia;
5. 10-20 lutego;
6. 9-14 kwietnia;
7. 1-3 maja;
8. 4-8 maja;
9. 12 czerwca;
10. 25 czerwca;

Materiały pomocnicze

Materiały i przybory pomocnicze

na egzaminach w 2020 roku

Dostosowanie LO

Dostosowanie warunków i form

przeprowadzania egzaminu
maturalnego
w 2020 roku

Instrukcja maturalna 2020

Instrukcja



maturalna 2020

Egzamin maturalny

Zasady egzaminu



maturalnego w 2020 r.

Porady maturalne

Poradniki



maturalne

Zdawalność matury

Wybierz studia

Pajacyk

EFS


Szkoła przystąpiła do projektu Pracownie komputerowe dla szkół, edycja 2007.
Komputery współfinansowane są z EFS.

Ostatnie artykuły

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ranking Perspektyw

Zastępstwa

Zastępstwa

PIĄTEK 15.11.2019 R.


KL. IIA i IIB TEATR

KL. IAg i IBg - WYCIECZKA DO WROCŁAWIA

OPIEKA: M. BOBULA, J. WOJTASIK

 

KL. IIIA i IIIB - ZAJĘCIA W SALI 18

 

2,3L -   CHEM. R - (K.HANKUS, D. KONARZYCKA, M. SZELEST, K. JAKUBOWSKI,)

2,3L -     MAT R - (A.HYTKOWSKA, M. SPERCZYŃSKI, L. CZERWIŃSKI)        

3L - BIOL. R - (Z. SUCHECKA, W. BIELSKA, W. TOMALA, K. NAUMOWICZ)

4L -   MAT. -   H. BIEDA

5L -   J. POL. -   Z. GRODZICKA

6L -   J. POL. -   A. ZDEB

 

ZASTĘPSTWA

3L -   IB -  WOS

3L - IA - KON. - T. BARAŃSKI

4L - IA - WOS

4L - IB (GR. M. BOBULI) J. ANGIELSKI

V Internetowy Konkurs Matematyczny

Uroczystości kresowe

Obrazy newsów: kresy05.jpg

 

W sobotę, 26 października, już po raz dwunasty w Parku Kresowian w Kłodzku Kresownianie, Włodarze Gminy Kłodzko oraz nauczyciele i uczniowie z Zespołu Szkół Alternatywnych złożyli kwiaty i znicze pod pomnikiem ofiar pomordowanych na kresach w latach 1939-1947 przez nacjonalistów ukraińskich z OUP-UPA. Sprawa kresowa jest nam szczególnie bliska, niemal każdy z nas ma w rodzinie kogoś z przedwojennych kresów Polski. Dlatego szczególnie istotne jest, by pamiętać o tych strasznych wydarzeniach, walczyć by ofiary doczekały się godnego pochówku, ale przede wszystkim, by to bestialstwo nigdy więcej już się nie powtórzyło. Raz jeszcze składamy hołd pomordowanym.

 

Film z uroczystości - http://www.tvklodzka.pl/xii-gminne-spotkania-kresowian/

 

Obrazy newsów: kresy03.jpg

 

Obrazy newsów: kresy04.jpg

Szkoła pamięta

Obrazy newsów: szkolapamieta.jpg

 

Szkoła bierze udział w akcji "Szkoła pamięta". Celem tej inicjatywy jest zorganizowanie działań upamiętniających ważne postaci oraz wydarzenia. W ramach akcji „Szkoła pamięta” można m.in.:

•    uporządkować i odwiedzić groby osób zasłużonych i cenionych w danej społeczności;    
•    odwiedzić lokalne miejsca pamięci i zgłębić ich historię;
•    zapalić znicze w miejscach związanych z ważnymi wydarzeniami historii lokalnej;
•    posprzątać bezimienne i opuszczone groby, zorganizować zbiórkę kwiatów i zniczy, by udekorować te groby;
•    odwiedzić groby zmarłych nauczycieli z danej placówki;
•    wesprzeć działania organizacji opiekujących się polskimi cmentarzami i miejscami pamięci za granicą;
•    zaprosić lokalnego bohatera, by podzielił się swoimi wspomnieniami; 
•    zorganizować wystawę upamiętniającą ważne dla danej społeczności wydarzenie; 
•    zorganizować wycieczkę patriotyczną.  

 

Więcej o akcji: https://www.gov.pl/web/edukacja/szkola-pamieta

"Szkoła do hymnu"

Obrazy newsów: szkoladohymnu.jpg

 

Szkoła bierze udział w akcji "Szkoła do hymnu". Szerzej o akcji pod linkiem https://www.gov.pl/web/edukacja/szkola-do-hymnu

"Jestem taki jak ty zapewne..." -Tadeusz Gajcy.

Obrazy newsów: legiony.jpg

Akcja filmu toczy się podczas I wojny światowej, kiedy to państwa zaborcze zwracają się przeciw sobie, a Polacy zaczynają pałać realną nadzieją na odzyskanie niepodległości.

Jeżeli chodzi o wydarzenia stricte historyczne, możemy tu wyróżnić świetnie zrealizowane sceny bitwy pod Kostiuchnówką czy słynnej szarży pod Rokitną. Dzieło nie mija się z prawdą, a legionowy szlak bojowy przedstawiono bardzo realistycznie, a dzięki temu - wiarygodnie.

Okazją do powstania filmu była setna rocznica pamiętnego 11 listolada, dlatego jego produkcję współfinansowało m. in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wysoki budżet (27 mln zł) został dobrze wykorzystany - w mojej opinii, pod względem dynamiki scen batalistycznych, akcentowanych zapierającymi dech w piersiach efektami specjalnymi, "Legiony" mogłyby równać się z amerykańskim kinem akcji. Ponadto w projekt zaangażowanych było 123 aktorów, 53 kaskaderów oraz ponad 500 osób należących do grup rekonstrukcyjnych. Użyto 220 koni. Przygotowano również 280 mundurów i czapek oraz 780 par butów.

"nie pozostawiliśmy tych postaci w tamtej epoce, tylko próbowaliśmy nadać im charakter współczesny (...) to jest, wydaje mi się, jedyna możliwość zainteresowania współczesnego widza takim, a nie innym, kinem" - Bartosz Gelner, odtwórca roli Tadka.

Głównym wątkiem "Legionów" jest wątek miłości Józka Wieży (Sebastian Fabijański), dezertera z armii carskiej, i ułana Tadka Zbarskiego do Oli Tubilewicz (Wiktoria Wolańska), dziewczyny z Ligi Kobiet Pogotowia Wojennego.

Moim zdaniem, twórcy filmu chcą przede wszystkim pokazać LUDZI tamtych czasów, tamtego pokolenia. Żaden z bohaterów nie jest kreowany na herosa walki o niepodległość kraju, ale na człowieka jak każdy z nas - everymana - z jego słabościami, uczuciami i wątpliwościami.

Widz ma możliwość utożsamienia się z postacią, którą widzi na ekranie, zastanowienia się nad tym, jak on sam postąpiłby na jej miejscu, co skutkuje prawdziwym podziwem - docenieniem brawurowej odwagi i niezłomnego, bo zakazywanego wtedy, patriotyzmu bohaterów - tamtych LUDZI.

Maja Stasyszyn 3B

  

"Antygona" Sofoklesa według Teatru Ludowego z Krakowa

Obrazy newsów: antygona.jpg

16 października br. uczniowie klasy Ia i Ib naszej szkoły obejrzeli na scenie KOKSiR przedstawienie pt.: "Antygona". Była to adaptacja antycznej tragedii napisanej przez greckiego dramatopisarza - Sofoklesa. Twórcy spektaklu, podobnie jak autor pierwowzoru, skupili się na ukazaniu konfliktu między prawami boskimi i ludzkimi.

Gęsty dym, starożytne pieśni oraz dwóch aktorów odzianych w zbroje i dzierżących włócznie – tak zaczyna się akcja "Antygony". Dwóch mężczyzn w środku to Eteokles i Polinik, którzy stanęli do bratobójczego pojedynku. Zacięta walka była widowiskiem godnym uwagi, gdyż specjalne lampy sprawiały wrażenie przewijających się klatek filmowych. Zabieg ten umożliwił ukrycie krwawych scen, których nie powinno pokazywać się podczas
grania tragedii – co jest zgodne z regułami teatru antycznego. Scena walki (choć nie występuje w tragedii Sofoklesa) wywołała na mnie ogromne wrażenie dzięki swojemu realizmowi i wspaniałej grze aktorskiej. Pokazywała emocje bohaterów dla których nie liczą się więzy krwi lecz władza.
Oceniając grę wszystkich aktorów, chciałabym podkreślić, że byli oni bardzo dobrze przygotowani i w doskonały sposób odegrali powierzone im role. Szczególnie podobała mi się scena, w której Antygona rozmawiała z Ismeną o rozkazie Kreona. Obie kobiety sprawiały wrażenie, jakby odbywały swoją rozmowę w świecie realnym, a nie na deskach teatru. Na szczególną uwagę zasługują również aktorzy odgrywający role Kreona, Tejrezjasza i Strażnika, którzy w umiejętny sposób przekazywali swoje emocje sprawiając, że widz odpowiednio przezywał przedstawiane wydarzenia i czuł się jak ich uczestnik. Czytając książkę miałam wrażenie, że Antygona ma cechy osoby bezwzględnej i wyrafinowanej, a podejmowane przez nią działania były czynione tylko dla jej własnych korzyści. Bardzo zadowolił mnie fakt, że aktorka grająca Antygonę zachowywała się w taki sposób, jaki był
przedstawiony w książce i jakiego oczekiwałam jako widz.
Jedność miejsca, czasu i akcji - to cechy starożytnej tragedii. Muszę przyznać, że w spektaklu zostały one zachowane, gdyż akcja toczyła się jeden dzień i tylko przed pałacem królewskim w Tebach. Uboga, choć charakterystyczna scenografia (starożytne kolumny) była zgodna z tekstem Sofoklesa. Kostiumolog zaprojektował różnorodne kostiumy dla odtwórców ról, bogaty w zdobienia kostium Kreona ( jak w antyku) i skromniejsze Antygony i Ismeny oraz pozostałych bohaterów. Zarówno scenografia, jak i muzyka pozwoliły poczuć widzom dawny klimat i przenieść się w czasie. Nie podobało mi się, że reżyser zaburzył starożytną regułę trzech aktorów na scenie – przez cały czas trwania sztuki było ich siedmiu. Natomiast na moją pochwałę zasługują kwestie wypowiadane przez Chór, w których aktorzy mówili bardzo wyraźnie, a donośny głos przewodnika skupiał uwagę widzów. Uważam, że twórcy przedstawienia niemalże w idealny sposób zaadaptował tragedię Sofoklesa.
Podsumowując stwierdzam, że spektakl był ciekawy i bardzo udany. Byłam pod dużym wrażeniem umiejętności aktorskich występujących, ich przygotowania oraz to w jaki sposób wcielili się w powierzone im role. Ich zaangażowanie i sposób przekazu emocji intrygował widzów i pozwolił im poczuć się jak uczestnicy tych wydarzeń. Idealnie przygotowana scenografia podkreśliła charakterystyczne cechy antyku i stworzyła niepowtarzalną atmosferę. Muzyka oraz niesamowite efekty specjalne pozwoliły nam poczuć unoszącego się ducha czasu, wprowadzały w tematykę, wzbudzały w widzach ciekawość i chęć uważniejszego oglądania spektaklu, choć muszę przyznać, że nie wszystkich, na co po jego zakończeniu zareagowali aktorzy. Mam nadzieję, że to nie zniechęci ich do grania w kolejnych równie ciekawych sztukach i że my będziemy mogli je zobaczyć.
Oliwia Majka, klasa I b

Kresy - polskie ziemie wschodnie w XX wieku

Obrazy newsów: kresy-ipn.jpg

Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym

Obrazy newsów: owopisw.jpg

 

Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym

Termin zgłaszania chęci udziału upływa 31. października tego roku.  

XIII edycja konkursu "Losy Polaków na Wschodzie w latach 1939-1956"

Obrazy newsów: lpnw.jpg

 

Zapraszamy uczniów szkół i placówek z Dolnego Śląska do udziału w XIII edycji wojewódzkiego konkursu  pn. "Losy Polaków na Wschodzie w latach 1939-1956".
Celem konkursu jest propagowanie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o losach Polaków w latach 1939-1956, wzmacnianie postaw patriotycznych i poczucia tożsamości narodowej, rozwijanie pasji badawczej i talentu twórczego dzieci i młodzieży oraz poszukiwanie prawdy historycznej.

 

https://www.kuratorium.wroclaw.pl/xiii-edycja-konkursu-losy-polakow-na-wschodzie-w-latach-1939-1956-w-roku-szkolnym-201920/

Wygenerowano w sekund: 0.18
2,600,816 unikalne wizyty