Zespół Szkół Alternatywnych

Losowy numerek dnia

Szczęśliwy numerek:

20

Facebook

Podręczniki

Listy podręczników



obowiązujących w ZSA

Procedury bezpieczeństwa

Procedury

bezpieczeństwa.

Politechnika

Zajęcia na

Politechnice

MEN-BS

MEN
Bezpieczna



Szkoła

MEN

List Dolnośląskiego



Kuratora Oświaty

Projekt UE

PROJEKT



'Międzypowiatowa
droga po sukces'

Allianz

Ogólne warunki

ubezpieczenia uczniów

Oferta dla szkoły

ubezpieczenia uczniów

Dni wolne

Dni wolne od zajęć:

1. 1 listopada;
2. 11 listopada;
3. 23 grud.-1 stycz.;
4. 2-3 stycznia;
5. 10-21 lutego;
6. 9-14 kwietnia;
7. 1-3 maja;
8. 4-8 maja;
9. 12 czerwca;
10. 25 czerwca;

Materiały pomocnicze

Materiały i przybory pomocnicze

na egzaminach w 2020 roku

Dostosowanie LO

Dostosowanie warunków i form

przeprowadzania egzaminu
maturalnego
w 2020 roku

Instrukcja maturalna 2020

Instrukcja



maturalna 2020

Egzamin maturalny

Zasady egzaminu



maturalnego w 2020 r.

Porady maturalne

Poradniki



maturalne

Zdawalność matury

Wybierz studia

Pajacyk

EFS


Szkoła przystąpiła do projektu Pracownie komputerowe dla szkół, edycja 2007.
Komputery współfinansowane są z EFS.

Ostatnie artykuły

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ranking Perspektyw

Zastępstwa

Zastępstwa

WTOREK, 25.02.2020

Nieobecni: M. SZEREMETA , M. BOBULA


1L - IBg -  J. ANG. - T. BARAŃSKI

1L - IAg - J.POL. - A. ZDEB

3L - IIA - J. ANG. - T. BARAŃSKI

3L - IIB - J. POL. - T. CUGOWSKA

3L - IB - HIST.

4L  - IIA - J. POL. - T. CUGOWSKA

4L - IIB - J. ANG. - T. BARAŃSKI

5L - IB - J. POL. - T. CUGOWSKA

5L - IIIA - J. ANG. (L) - T. BARAŃSKI

5L - IIIB - MAT. - H. BIEDA

6L - IIIB - J. ANG. (L) - T. BARAŃSKI

6L - IIIA - MAT. - H. BIEDA

Nowy plan lekcji

Obrazy newsów: plan.jpg 

 

UWAGA!

Nowy plan lekcji opublikowany został w bocznym panelu.

Obowiązuje od poniedziałku (24.02.2020).

Sprawdź go, zanim spakujesz się do szkoły.

Warsztaty fizyczne

Dnia 3 lutego 2020 roku uczniowie ZSA, którzy wybrali rozszerzenie z fizyki, brali udział w zajęciach laboratoryjnych organizowanych przez Instytut Fizyki Doświadczalnej Uniewesytetu Wrocławskiego. Wykonywali doświadczenia z mechaniki: wyznaczali przyspieszenie grawitacyjne, okres drgań wahadła i wiele innych.

Pobyt w IFD był bardzo ciekawy i przybliżył uczniom wiele, bardzo często trudnych, zagadnień z fizyki. W marcu uczniowie prowadzić będą doświadczenia z termodynamiki.

 

 

Obrazy newsów: warsztatyfizyka01.jpg

Obrazy newsów: warsztatyfizyka02.jpg

Obrazy newsów: warsztatyfizyka03.jpg

Obrazy newsów: warsztatyfizyka04.jpg

Wyjazd na lodowisko

 

23 stycznia uczniowie drugich klas pojechali na Lodowisko do Świdnicy. Spędzili tam 2 godziny świetnie się bawiąc. Niektórzy dopiero uczyli się jeździć, inni szlifowali swoje umiejętności. Wszyscy wrócili zadowoleni, a do tego cali i zdrowi. 


Julia Michalczyk 2B

 

>>Więcej zdjęć...<< 

Gratulacje

Ida Szebla z kl. 1A wraz z zespołem odniosła sukces w VI Ogólnopolskim Przeglądzie Kolęd i Pastorałek w Łodzi. Gratulujemy!


Obrazy newsów: idaszebla06.jpg

Obrazy newsów: idaszebla04.jpg

Obrazy newsów: idaszebla05.jpg

Plan lekcji

Obrazy newsów: plan.jpg 

 

UWAGA!

Nowy (z poprawkami) plan lekcji opublikowany został w bocznym panelu.

Obowiązuje od poniedziałku (27.01.2020).

Sprawdź go, zanim spakujesz się do szkoły.

Makbet

Obrazy newsów: wiliam-szekspir.jpg

 

16 stycznia obejrzeliśmy (klasy pierwsze) na scenie KOKSiR przedstawienie pt.: "Makbet". Była to adaptacja tragedii Williama Szekspira napisanej około 1606 roku, należy ona do najkrótszych i najczęściej wystawianych sztuk tego autora.

Opowiada ona o żądzy władzy i zdradzie przyjaciół. Główny bohater, tytułowy Makbet, ulega pokusie władzy, w wyniku czego posuwa się do zbrodni, która pociąga za sobą kolejne. Dramatopisarz ukazuje postawy głównego bohatera i jego żony oraz skutki ich decyzji.
Scenografia przedstawiająca mury zamku, ruchome obrazy, aktorzy posługujący się kukiełkami oraz dobrze dobrane kostiumy doskonale oddały średniowieczny klimat i ukazały także uniwersalny problem poruszony przez pisarza.
Uważam jednak, że zabrakło muzyki, która mogłaby wzmocnić niepowtarzalną atmosferę. Oceniając grę wszystkich aktorów, chcę podkreślić, że byli oni bardzo dobrze przygotowani i w doskonały sposób odegrali powierzone im role. Aktorzy swoim głosem, intonacją dobrze oddali towarzyszące im emocje, ale obecność kukiełek sprawiła, że widzowie nie widzieli mimiki aktorów. Nie mieli oni okazji, by w pełni przekazać publiczności towarzyszących im emocji, dlatego spektakl był trochę monotonny i, według mnie, nie oddał dobrze grozy i napięcia, które powinny towarzyszyć niektórym scenom.
Niebawem przekonamy się, czy oglądana adaptacja "Makbeta" przybliżyła nam treść i problematykę tragedii Szekspira.
Oliwia Majka, klasa I b

Historia ma przyszłość!

 Obrazy newsów: wel.jpg

 

Historyczne Warsztaty E-learningowe dla Młodzieży

 

Czy wiesz, że większość absolwentów szkół średnich wspomina z ciężkim sercem lekcje historii, w czasie których monotonnie powtarzali daty, wydarzenia, osoby, przyczyny, skutki i przebieg zrywów niepodległościowych? Wiesz, jak często z rozrzewnieniem myślimy, że gdyby tak ktoś ciekawie opowiedział nam o różnych wydarzeniach sprzed 400 lat to na pewno zapamiętalibyśmy to na zawsze, albo chętniej do tego wracali? My wiemy! Dlatego w tym roku chcemy Wam pokazać, jak w ciekawy sposób można zaprezentować tradycyjną wiedzę historyczną, tę kojarzoną jako nudną i zwietrzałą, a także tę, na którą niekiedy po prostu nie ma czasu. Chcemy Wam pokazać nowoczesne oblicze historii i mamy nadzieję, że nasze spojrzenie spodoba Wam się na tyle, by zostać z nami na naszych warsztatach e-learningowych!

 

Tegoroczna edycja jest już trzecią organizowaną przez Instytut Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego. Adresujemy ją do uczniów szkół średnich, bez względu na klasę, do której uczęszczają. Wierzymy, że historia jest dla każdego. Chcemy zaprezentować nietypowe sposoby prezentowania i uczenia historii.

W tej edycji warsztaty będą prowadzone tylko i wyłącznie na platformie edukacyjnej w formie nauczania zdalnego. Tegoroczny finał będzie połączony z finałem Warsztatów Stacjonarnych, dlatego zaprosimy na niego dwudziestu uczniów z najlepszymi wynikami w warsztatach e-learningowych. Udział w warsztatach jest bezpłatny.

Trzej uczniowie, którzy najlepiej wywiążą się z zadań warsztatowych otrzymają indeksy na dowolny kierunek w ramach oferty edukacyjnej Instytutu Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego UPJPII oraz cenne nagrody rzeczowe. Wszystkim uczestnikom wydane zostaną zaświadczenia, pozwalające na ubieganie się o otrzymanie wyższej oceny z historii podczas szkolnej klasyfikacji końcoworocznej. Zaświadczenia zostaną przesłane pocztą tradycyjną lub e-mailową. Stosowne zaświadczenie otrzymają także nauczyciele-opiekunowie. Zaś dla szkoły, z której młodzież zbierze łącznie największą liczbę punktów, przewidziana jest nagroda..

Terminarz projektu:

  1. do 26 stycznia 2020 r. – zapisy uczestników warsztatów poprzez przesłanie zgłoszenia na e-mail: warsztaty.ih@upjp2.edu.pl. Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko ucznia; e-mail ucznia; nazwę szkoły; klasę; nazwisko nauczyciela-opiekuna.
  2. do 2 lutego 2020 r. – uczestnicy warsztatów otrzymują drogą e-mailową login
    i hasło do swojego indywidualnego konta na platformie edukacyjnej wraz z instrukcją korzystania z niej.
  3. od 3 lutego do 22 marca 2020 r. – uczestnicy warsztatów posiadają dostęp do zamieszczonych na platformie różnorodnych materiałów dydaktycznych (tekstów, filmów, prezentacji, quizów, itp.) ujętych w osiem modułów (lista tematów poniżej).

W tegorocznej edycji kolejne części materiałów w niektórych modułach pojawiać będą się systematycznie w każdy poniedziałek od 3 lutego począwszy (3 lutego, 10 lutego, 17 lutego, 24 lutego, 2 marca, 9 marca, 16 marca). Uczestnicy zobowiązani są do wybrania trzech modułów i wykonania zadań załączonych do nich – każdy uczestnik warsztatów sam wybiera spośród podanych tematów te, które go interesują!

  • Od 23 marca do 29 marca 2020 r. – w tym terminie w modułach pojawią się zadania konkursowe. Uczestnicy będą mieli nieprzekraczalny czas wykonania ich do 29 marca 2020 r. Za wzorcowe rozwiązanie zadań do każdego z modułów można otrzymać max. 20 pkt.
  • Od 30 marca do 12 kwietnia 2020 r. – organizatorzy warsztatów sprawdzają nadesłane rozwiązania, podliczają punkty uzyskane przez poszczególne osoby i tworzą listę rankingową uczestników. Jest to również czas na przesłanie dodatkowych zadań osobom, które w danych modułach zajęły miejsca ex aequo. Organizatorzy rozsyłają w tym czasie zaproszenia dla dwudziestu najlepszych uczestników.
  • w sobotę, 18 kwietnia 2020 r. – Finał warsztatów. Zaproszeni uczestnicy warsztatów wraz z nauczycielami proszeni są o przybycie na Uniwersytet Papieski Jana Pawła II (ul. Bernardyńska 3)

Szczegóły zostaną podane przez organizatorów.

 

TEMATY MODUŁÓW

Wirtualny Marco Polo – odkrywanie świata poprzez gry komputerowe

Nie od razu Kraków zbudowano – na tropie Wielkiego Krakowa

Historyk na YouTube, czyli jak przejść drogę od pasji do milionowych odsłon

Historie, artyści, symbole – czemu „ja to miasto od innych wolę”? Zostań przewodnikiem po artystycznym Krakowie!

Tutaj bije serce chrześcijaństwa – o świętych w Krakowie

Nie taki straszny potwór jak go widzą! O tym jak efektownie pracować z mapą

„Niechaj fortunnie i zdrów nam panuje (…)” – królewskie uroczystości w dawnym Krakowie

Zdrowie nie tylko z apteki. Bonifratrów sposoby na różne choroby

Przewidzieliśmy również dwa kursy w formie niespodzianki. Szczegóły po uruchomieniu warsztatów.

    

Dodatkowe informacje uzyskać można pisząc na adres: warsztaty.ih@upjp2.edu.pl.

Facebook: Historyczne Warsztaty E-learningowe dla młodzieży

Koordynatorzy projektu

Sylwia Sperling

Kamil Mazurkiewicz

Młodzieżowa Rada Miasta Kłodzka

Obrazy newsów: mrmk2020a.jpg

 

 

Agata Michoń i Edwin Gielarowski z 1B uczestniczyli w inauguracyjnej sesji Młodzieżowej Rady Miasta Kłodzka.


 

Obrazy newsów: mrmk2020b.jpg

Z życia szkoły

 

Koncert świąteczny, konkurs na dekoracje klas oraz świąteczne spotkania z wychowawcami. Pamiętaliśmy też o podopiecznych Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta w Kłodzku.

 

 

>>Więcej zdjęć...<<

Wygenerowano w sekund: 0.06
2,789,976 unikalne wizyty